Viikon Kysymys: Häiritseekö Juvan yöllinen auto- tai moporalli sinun uniasi?

Juvalla on jo pitkään puhuttanut nuorten ja vähän vanhempienkin motoristien harrastama äänekäs ralli yöaikaan. Onko sinulle ollut haittaa yöllisestä hurjastelusta? Vastaa Viikon Kysymykseen ja kerro omista kokemuksistasi kommenteissa!

Häiritseekö Juvan yöllinen auto- tai moporalli sinun uniasi?

  • Ei, senkun ajelevat. (51%, 229 ääntä)
  • Kyllä, kotini läheisyydessä huristellaan öisin jatkuvasti. (19%, 85 ääntä)
  • Kyllä, mutta vain satunnaisesti. (8%, 37 ääntä)
  • Öistä huristelua en ole huomannut, mutta päivisin rällätään senkin edestä. (7%, 33 ääntä)
  • Ei, mutta kavereilta olen kyseisestä ongelmasta kuullut. (7%, 30 ääntä)
  • Ei, en ole edes huomannut turhaa huristelua. (6%, 28 ääntä)
  • Kyllä, mutta saahan sitä yleisellä tiellä halutessaan ajella. (2%, 9 ääntä)

Äänestäjiä yhteensä: 451

Loading ... Loading ...

31 kommenttia aiheesta “Viikon Kysymys: Häiritseekö Juvan yöllinen auto- tai moporalli sinun uniasi?

  • 11.10.2018 at 11:35
    Permalink

    Ei luulis ketää haittaavan ku me nuoret kyllä osataa ajaa. Itekki osaan ajaa moottoripyörälä keulien ilman mitää ongelmaa. Aina o ajokki hallinnassa. Enemmän ne vanhukset ajelemassa aiheuttaa vaaraa ku ne jarruttaa yllättäe ja muuta

    • 11.10.2018 at 20:41
      Permalink

      Totta kai kokematon kuski luulee kovasti osaavansa ajaa kuin maailmanmestari. Sitten kun kolahtaakin, niin muuttuvat ne kuvitelmat omasta ajotaidosta. Tuo liikenteessä keuliminen on aika vastuutonta ja typerää touhua. Kyllähän tuolla äänen perusteella yrittää kylän lättähatut kaahailla kovaakin rallia pakoputkiviritetyillä bemarilla. Hienosti pyörähti kerran mersukin ABC:n ympyrässä. Ajoihan kova rallikuski lepikkoon siellä hatsolan koulunkin kohdalla.

  • 11.10.2018 at 12:13
    Permalink

    Häiritsee valitettavan usein. Salicon pihassa ajetaan jatkuvasti yötä myöten ’rallia’, poltetaan kumia ja kaahaillaan muuten vaan. Kotimme on lähellä Salicoa ja monet yöt kuunneltu tätä meteliä. Eikö nuoriso voisi keksiä jotakin viisaampaa ja turvallisempaa ajanviettotapaa?

    • 11.10.2018 at 20:35
      Permalink

      Taidat sekoittaa kuorma-auton kylmäkoneen äänen autojen ääniin. Salicolla käy aika monesti yölläkin hakemassa tai tuomassa tavaraa.

      • 18.10.2018 at 18:10
        Permalink

        Tarviiko tyhmänä meitä lähiasukkaita pitää?kylmäkoneet…joo.käy kattomassa parkkipaikkaa tekeekö kylmäkone tollaset rinkulat.samoin kuin Sampolan parkkipaikka.On kun drifting rata.joko olet itse tekijä tai oma rakas aloitteleva rallikuski on tekijöiden joukossa.mopot ei enää häiritse mut kumin polttajat kyllä. Ja juvalaiset vanhemmat viel ylpeitä teoista.siltä vaikuttaa.

        • 19.10.2018 at 19:20
          Permalink

          Sampolan pihallahan on kameravalvonta. Sieltähän nuo driftkuskit paljastuvat äkkiä. Minulla on sen verran ikää, että en jaksa tuollaista driftausta pahemmin enää harrastaa. Voisithan sinäkin mennä ihan itse keskustelemaan driftaajien kanssa asiasta, etkä täällä mesota. Ainahan se hyvä on jos vanhemmat ovat ylpeitä lapsistaan. Onhan se nyt aivan kauhea maailmanloppu kun sampolan parkkipaikalla vähän mustia rinkuloita, niitä on kuule ollut siellä aina. Kumi on palanut myös Salicolle vievän tien varressa, siinä turvesuonkin kohdalla. Onkohan sinnekin laitettava jonkun riistakamera. On tämä kauheaa.

    • 12.10.2018 at 00:04
      Permalink

      Eikö asuntoa ostaessa/vuokrattaessa kannattaisi miettiä sen sijaintia ja mahdollisia meluhaittoja jos äänet häiritsevät? Helpompi sekä järkevämpi melusta häiriintyvien on muuttaa kylän laitamille kuin hiljentää koko kylä.

  • 11.10.2018 at 16:12
    Permalink

    Hyvä kun ei haittaa. Enemmä vaaraa ne vanhat kuskit jotka jarruttaa äkkii ja muutenki kääntyvät mihi sattuu. Mpllä helppo keulii ku osaa. Ei nuoret oo vaara tai haitta Juvalla. Nuoret o just käyny autokouluu ja osaa hallita autot, mopot ja mpt. Ne piirtää kellä o liituu

    • 11.10.2018 at 21:04
      Permalink

      Ai autokoulun kun käy niin on heti huippukuski ?

      Älä naurata siellä. 18v kuski ei kyllä todellakaan hallitse kaikkia ajoneuvoja tai aja virheettä liikenteessä, en ymmärrä tuotakaan väitettä, että kaikki nuoret osaavat ajaa mp:tä/mopoa jos autoakin osaa. Sellainen joka ei koskaan ole tuollaista mopoakaan ajanut, ei pysy sillä edes pystyssä jos kylmiltään kokeilee. Tuollainen 2-renkainen ajoneuvo on täysin erilainen ajo-ominaisuuksiltaan kuin tavallinen auto. Oikea moottoripyöräkin kiihtyy 0-100km/h 3-5s, joten sellaisen saa amatööri metsään aika äkkiä. Osaan minäkin ajaa ihan oikeasti aika monellakin eri koneella, autolla, sekä 2-pyöräisellä ja olen ajanut ainakin yli 30 eri autoakin, samoin todella monella eri työkoneellakin. Mopollakin ajoin 6-vuotiaana ekan kerran ja samoin kaivinkonetta sekä traktoria. Minullakin on käynyt koneiden ja autojen kanssa monta kertaa vahinkoja vaikka kokemusta käyttämisestä löytyy paljon. Ei siihen tarvitse kuin pieni herpaantuminen ajon aikana ja se on siinä. Ihan hölmöä kuvitella tuollaista, että autokoulun kun käy niin heti osaa ajaa kuin kuski, joka on ajanut miljoonia kilometrejä maantietä. Ei se noin mene. Vaikka itse ajaisit liikenteessäkin sääntöjen mukaan jne…niin joku toinen voi tulla vaikka sivutieltä kolmion takaa eteen, hirvi hyppää tielle yms..Tuollaiset tilanteet tapahtuvat niin nopeasti, että mitään ei ehdi tekemään. Auton kaatuminenkin tapahtuu sekunneissa, koska olen myös ollut kyydissä kun niin käy. Kyllähän tuolla vanhuksetkin törttöilevät, mutta niin törttöilee kyllä juuri kortin saaneista osakin.

      Onhan tuolla monessakin paikkaa yritetty kovasti pyörittää rinkiä keskellä risteystäkin, mikä on aikamoisen fiksua touhua. Ei varmaan vaaranna liikennettäkään se pelleilevä pakoputkiviritetty kottero, pyöriessään ympyrää.

      Tuolla logiikalla kuvitellaan että se ammattikoulusta valmistunut osaa heti tehdä työn yhtä hyvin, kuin 30-vuotta tehnyt työntekijä. Luulen että ei mene sekään ihan noin.

      Tuo sinun keuliminen päättyy hyvin äkkiä, jos vaikka jänis, supikoira tai kissa hyppää tielle ja siitä vedät nurin..Toinen vaihtoehto että tiellä onkin syvä kuoppa tai keppi….Aika monikin tainnut tapattaa itsensä noilla bomber leikeillään liikenteessä…

  • 11.10.2018 at 16:56
    Permalink

    Päristelen missä huvittaa, millon huvittaa.

  • 11.10.2018 at 19:03
    Permalink

    Helppo sanoa että ei häiritse kun asun kaukana korvessa,mutta kyllä häiritsee jos keskustassa asuu ja nukkuakin haluaisi.

  • 11.10.2018 at 19:04
    Permalink

    Häiritsee niin helvetisti!!!Meinaavat päälle ajaa samalla kun ajelevat puhuuvat puhelimeen eikä välitä toisten turvallisuudesta Salicon pihassa kävi joku laittamassa vuosi sit oman auton lunastus kuntoon itse olin töissä ei ollu mukavaa kateltavaa töitten jälkee ku auto rutattu lunastus kuntoon !! Ja nähty nämä Ralli kuskit ajamas autoilla pitkin jalka käytäviä!Ihme kun kukaa ei ole vielä kuollut!!!

  • 11.10.2018 at 19:35
    Permalink

    Oon selvästi jääny jostain paitsi, kun en ole edes huomannut että yöllä vedettäs rallia, vaikka asun ihan keskellä kylää. Ihan rauhassa oon saanu yöni nukkua. Antaa rallitella vaan, ihme nillitystä. Juvalaiset on vissiin vaan liian tottuneita siihen ettei missään tapahdu mitään tai mistään kuulu mitään kun pienimmästäki elonmerkistä pitää valittaa. Muuttakaa vaikka mikkeliin ni löytyy oikeesti edes jotaki mistä valittaa.

    • 12.10.2018 at 22:03
      Permalink

      Mummot luulevat että siellä ajetaan rallia, kun kuorma-autossa vain käynnistyy kylmäkone. Sellainen pitää aika matalaa pörinää. Kannattaisi varmaan yrittää nukkua, eikä vahdata ikkuna auki jokaista ääntä, mikä kuuluu pihalta. Tuossa menee muuten 5-tie aivan vieressä ja kamalat rekat sekä autot kaahaavaat 24/7 siinä. Voinko valittaa jonnekin tästä ?….Mites muuten äänenvaimentamattomat harley davidsonit kesällä. Niistähän kuuluu meteli 10km päästä. Miksei niistä valiteta samalla tavalla, kuin jostain autosta tai moposta.

    • 18.10.2018 at 18:14
      Permalink

      Käy kuulon tarkistuksessa.suosittelen.
      Tai reippaile 20.30-00.00 Sampolan pihalle.näet ja ehkä kuulet ihan livenä.

      • 20.10.2018 at 19:21
        Permalink

        Sinähän voit mennä sinne tekemään livestream lähetystä vaikka youtubeen, jotta voit näyttää meillekin missä ne rallikuskit driftaavat. Taitaa olla oikeasti aika hiljaista.

    • 19.10.2018 at 06:16
      Permalink

      Mikkelissä kuminpolttajat sai 90-luvulla kiinnijäädessään mm.torilla 100mk/metri mustaa jälkeä.Juvalla saa kehut ja bensarahaa vanhemmilta.mitenhän olisi mielipiteet täällä,jos samaa kumin ulinaa järjestettäisi mm.Ylämaalle,Kuharannan alueelle ja ihan keskelle kirkonkylää?normiajo ei häiritse.kuminpoltto kyllä.

      • 19.10.2018 at 19:26
        Permalink

        Se kumi mitään pala sillä laiskalla bemarilla tai mersulla, yhdellä pyörällä sutien. Tehoa täytyy olla ainakin se 300hv yli, että kumi vähän alkaa jo oikeasti käryämään. Kumin polttoa ei ole kytkinpommilla kaasupohjaan ja jarrua vasten pelleily. Oikeaa polttoa on kun rengas luistaa kiihdytyksessä. Taitaa olla tuo 100mk metri urbaanilegendaa.

  • 11.10.2018 at 19:56
    Permalink

    Asun mieluummin Etelä- Suomessa vilkkaan kadun varressa. Liikkujilla on määränpää ja tarkoitus. Parin kirkolla vietetyn vuorokauden jälkeen tuo edellinen vaihtoehto tuntui tosi viisaalta.

  • 11.10.2018 at 21:08
    Permalink

    Tosin kyllä mielestäni juvan kylä racing on aika paljon vähentynyt, mitä se oli vaikka 10-vuotta sitten, mopojakin oli paljon enemmän ajelemassa. Aikoinaan oli kovaa kiihdyttelyä ja kilpailua hotellin suorallakin. Aika hiljaiseksi mennyt nykyään.

  • 11.10.2018 at 22:22
    Permalink

    Ei vähääkään, miksi pitäisi yrittää hiljentää jo valmiiksi hiljenevää kylää? Poliisi hoitaa kun kohdalle sattuu.

    • 13.10.2018 at 20:29
      Permalink

      Ei poliisi tee mitään kun ajelijat saavat tiedon somen kautta, että poliisi saapuu. Sitten menevät parkkiin johonkin, tai abc:lle istumaan siksi aikaa että poliisi lähtee. Tyhjä poliisiasema siellä kirkolla ei taida pelokkeena pahemmin toimia. Nykyäänhän poliisi tulee mikkelistä, niin tuskin viitsivät aina edes lähteä Juvan kirkonkylälle kyttäämään. Minulle tosin se ja sama ajaako siellä oikeasti joku vai ei. Ei vaikuta minun perunansyöntiin.

  • 12.10.2018 at 10:16
    Permalink

    Kysymys Juvan kunnalle: Missä viipyy budjetoitu valvontakamera? Näkikisivät viranomaiset milloin ja ketkä eivät vältä tuota tieliikennelain kuvaamaa tarpeetonta ajoa.

    • 13.10.2018 at 19:59
      Permalink

      Vai on niin ”kovat ajot” öisin hiljaisella kirkonkylällä, että kamerat tarvitsee. Minulla on parempi ehdotus ”rallista” valittajille. Tuolla on syrjässä tyhjiä taloja, mites jos muutatte sinne. Ei taatusti ole öisin meteliä, ellei sitten satu vaikka metsäkone työskentelemään lähistöllä, varmaan siitäkin alkaisi valitus. Tämä on joka vuosi yhtä hauskaa hupia seurata, kun alkaa valittaminen olemattomasta ”auto ja moporallista” mukamas öisin. Kohta varmaan alkaa valitus talvella, kun traktoreilla ja pyöräkuormaajilla ajetaan rallia kylällä kun vain auraavat lunta siellä. Tuosta mistä lie ”korttelirallista” on joka vuosi valitettu ainakin yli 10-vuoden ajan. Saa tuosta ainakin hyvät naurut. Odottakaa vielä jokunen vuosi, niin kyllä se kirkonkylä siitä hiljenee lisää.

  • 12.10.2018 at 11:19
    Permalink

    Sama laki kaikille? Häritsisikö ketään, jos työntelisin päivät ja yöt kirkonkylän raitilla rollaattorin korissa moottorisahaa, josta kaasuttelisin täysiä kierroksia?

    • 12.10.2018 at 22:05
      Permalink

      Ihan vapaasti vaan rohkeasti kokeilemaan.

    • 15.10.2018 at 18:35
      Permalink

      Osta sinäkin rohkeasti sellainen pörinäauto ja tule mukaan joka yölliseen racing-ajoon, traktori tai mopokin kelpaa myös hyvin. . Voithan rallitella siellä päivälläkin, mutta liikennettä on enemmän. Kovat yörallit joka yö, osallistu sinäkin.

  • 13.10.2018 at 13:27
    Permalink

    Ongelman olisi ratkaisu, jos viranomaiset valvoisivat lakien noudattamista ja rankaisivat kunnolla näitä törkeästi lain rikkojia esim.

    Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 1 luku:

    Tarpeettoman ja häiritsevän ajon kielto 4§: Tarpeeton ja häiritsevä ajo taajamassa on kielletty. Ajoneuvon kulkureitti ja ajotapa on taajamassa muutenkin sovitettava sellaiseksi, ettei siitä tarpeettomasti aiheudu häiriötä.

    • 15.10.2018 at 18:42
      Permalink

      Miksi poliisin pitäisi tulla yöllä päivystämään tyhjälle kirkonkylälle ?…Ei siellä ketään ole kuitenkaan. Minä sain joskus aikoinaan sakot, kun ajelin mopolla siinä kirkonkylällä lenkkiä, 3-ajokertaa riitti ja poliisi tuli tielle viittomaan. Olivat päivystämässä S-marketin parkkipaikalla. Tosin jatkoin lenkin ajoa taas kun poliisit lähtivät, joten ei ne sakot haittaa oikeasti. Nykyäänhän poliisi on paljon harvemmin siinä kirkolla. Autolla ei tullut ikinä lenkin ajosta sakkoja.

      • 18.10.2018 at 18:17
        Permalink

        Maksoiko isi sakot?

        • 19.10.2018 at 19:12
          Permalink

          No ei kuule maksanut. Ottaa varmaan nyt koville.

Comments are closed.

Viikon kysymys

Pitäisikö koulupäivien alkamista siirtää myöhemmäksi?

Näytä tulokset

Loading ... Loading ...