Viikon Kysymys: Aiotko ottaa kausi-influenssarokotteen?

Syksyn edetessä myös kausi-influenssaepidemiat alkavat aiheuttaa tuhojaan. Influenssa on akuutti virusinfektio, joka leviää herkästi ihmisestä toiseen. Kausi-influenssaa vastaan voi suojautua rokotteen avulla, mutta läheskään kaikki eivät tilaisuuteen tartu. Aiotko sinä ottaa kausi-influenssarokotteen, tai oletko sellaisen jo ottanut? Vastaa Viikon Kysymykseen ja kerro omasta kannastasi tarkemmin kommenteissa!

Aiotko ottaa kausi-influenssarokotteen?

  • En aio ottaa kausi-influenssarokotetta. (68%, 138 ääntä)
  • Olen jo ottanut. (28%, 56 ääntä)
  • Kyllä, suunnitelmissa on. (4%, 9 ääntä)

Äänestäjiä yhteensä: 203

Loading ... Loading ...

8 kommenttia aiheesta “Viikon Kysymys: Aiotko ottaa kausi-influenssarokotteen?

  • 22.11.2018 at 20:36
    Permalink

    En ota. En luota rokotteen tehokkuuteen, haitat voi olla isommat kuin hyöty.

    Reply
  • 22.11.2018 at 20:58
    Permalink

    Joka vuosi täysin tehoton, täynnä ihmiskeholle haitallisia myrkkyjä. Rokotteen ottaneet myös levittävät virusta ympärilleen muutaman viikon ajan. Riskiryhmille varsinkin hengenvaarallinen piikki, suunniteltu rikastuttamaan rokoteyhtiöiden palkkapusseja.

    Reply
  • 22.11.2018 at 22:01
    Permalink

    Täysin turha ja toimimaton rokote. Laskee vastustuskykyä niin, että ihminen sairastelee muuten sitten enemmän.

    Reply
  • 22.11.2018 at 22:38
    Permalink

    Täysin turhaa tuhlausta valtiolta ja vaarallista leikkiä rokotteella, joka on merkitty mustalla kolmiolla.

    Reply
  • 23.11.2018 at 07:23
    Permalink

    Melkein joka vuosi tullut töissä otettua piikki mutta yksi vuosi jäi väliin. Enpä ole ennen ollutkaan niin kipeänä kun tuona vuonna. Tuntu että henki lähtee… Itse kuulun riskiryhmään ja otan kyllä jatkossakin tuon.

    Reply
  • 23.11.2018 at 13:09
    Permalink

    Täysin tehoton piikki. Haittavaikutuksista ei tiedä kukaan. Rokotukseen liittyy ns.lisäseuranta (musta kolmio), mikä tarkoittaa sitä, että haittavaikutuksista ei todellakaan ole tietoa. Niitä kerätään, jos joku vaivautuu haitoista ilmoittamaan. Mikäli haitat ylittävät mahdolliset hyödyt, tuote vedetään pois markkinoilta. Rokotteen ottavat osallistuvat valtaisaan ihmiskokeeseen! Itse en osallistu tähän venäläiseen rulettiin, jossa rokotehaittanakki kuitenkin jollekin aina napsahtaa!!

    Reply
  • 28.11.2018 at 16:53
    Permalink

    Ei tulisi mieleenkään ottaa elimistöön vierasaineita, joiden vaikutukset ovat vähintäänkin kyseenalaisia. Rokote valmistetaan pohjautuen EDELLISkauden viruksiin, joten tietenkään se ei tehoa muuntuneisiin viruskantoihin.
    Ja ketään ei tulisi pakottaa ottamaan ylimääräisiä pöpöjä ja lisäaineita itseensä. Valitettavasti hoitoalalla on painostusta ja myös hiukan yllättävillä aloilla. Esim. eräs elintarvikealan yritys kiristää työntekijöitään rokotuksiin. Muutoin ei saa olla sairauslomalla. Mitä ihmettä?? Höpölöpö. Eihän tavallisella nuhakuumeella ole mitään tekemistä INFLUENSSAN kanssa. Toisaalta vika on myös alistuvissa ja faktoista tietämättömissä työntekijöissä. Noin ei voi työnantaja tehdä ja piste.
    Vinkki työntekijöille: luottamusmies.

    Reply
  • 29.11.2018 at 19:41
    Permalink

    En varmasti ota. Tiedä mitä tuossakin rokotteessa oikeasti on. En ole muutenkaan sairaana kuin ehkä kerran kuumeessa 3-4 vuoden sisällä. Onneksi on näköjään hyvä vastustuskyky tullut itsestään.

    Reply

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Viikon kysymys

Pitäisikö koulupäivien alkamista siirtää myöhemmäksi?

Näytä tulokset

Loading ... Loading ...