0

Kaupallinen yhteistyö: Kadonnutta hyvinvointia etsimässä!

Kiinnostukseni terveysvalmentaja- ja personal trainer –koulutuksia kohtaan lähti omassa elämässä tapahtuneista asioista.

Keliakia, vatsavaivat ja kehon kivut saivat minut etsimään tietoa ravitsemuksesta ja sen terveysvaikutuksista sekä liikunnasta. Netistä tulvivan tietotulvan typerryttämänä olin hätää kärsimässä ja tuskaannuin, mikä tieto on oikeaa, tieteellisesti todistettua, tutkittua tietoa? Kuinka sovellan tietoa omaan arkeeni?

Vaelsin tutkitun tiedon lähteille ryhtymällä ensin opiskelemaan avoimessa yliopistossa ravitsemustiedettä. Siitä innostuneena ilmoittauduin Trainer4youn -terveysvalmentajakoulutukseen Jyväskylään ja pian myös Trainer4youn järjestämään personal trainer -koulutukseen Joensuuhun. Samoihin aikoihin liitin mukaan myös liikuntalääketieteen opinnot, koska janosin lisää syventävää tietoa liikunnasta.

Minulle avautui opiskelujen myötä tietolaari, mistä voi jakaa turvallista ja tutkittua tietoa sitä haluaville ihmisille. Nyt minulla on tuoretta näkemystä ja taitoa ohjata mm. lihaskuntoharjoittelussa oikeat suoritustavat, tempo ja riittävä useus, samoin kestävyysliikunnan ohjaaminen oikealla sykkeellä.

Liikunnan harrastaminen kannattaa aloittaa liikunnan määrää pikku hiljaa lisäten ja tähdäten siihen, että liikkuisit ainakin terveyssuositusten minimin verran. Valmentajana autan sinua myös näkemään potentiaaliset hetket liikkua ja syödä oikein, jos oma ajanhallinta tuottaa tuskaa.

Lihaskuntoa, kestävyysliikuntaa ja arkiaktiivisuutta tarvitsee jokainen pysyäkseen toimintakykyisenä ja omin jaloin kävelevänä myös vanhuuden päivinä. Liikunta ja ravinteikas ruoka tekee hyvää myös muistille ja mielialalle sekä auttaa ehkäisemään mm. diabetesta, syöpä-, sydän- ja verisuonisairauksia.

Palautuminen ja lepo ovat tärkeitä elämän osa-alueita. Monella yöunet jäävät lyhyiksi ja keho ja alitajunta käyvät ylikierroksilla, ei palauduta työstä eikä mahdollisesta liikuntaharrastuksesta. Palautumiseenkin voit vaikuttaa syömällä ja liikkumalla oikein.

Yhdessä sinun kanssasi räätälöidään tarpeittesi ja lähtökohtiesi mukaan päätavoite ja välitavoitteet, sekä tehdään suunnitelma, kuinka tavoitteet saavutetaan. Valmentajana olen säännöllisesti apuna ja kanssakulkijana, alkuun usein kasvokkain tavaten, myöhemmin myös sähkö-postitse. On tärkeää, että halutessasi muutosta, olet oikeasti itse halukas ja motivoitunut muut-tumaan ja muuttamaan vanhoja tapojasi.

Tuen sinua fyysisessä hyvinvoinnissa, ravitsemuksessa ja palautumisessa ja mielen hyvinvoinnissa. Bonuksena valmennusasiakkaanani saat kaupan päälle hierontaa tai/ja faskiakäsittelyä. Teen edelleen työkseni myös fysioterapeuttisia liikehoitoja, hierontoja, purentalihaskäsittelyjä, faskiamanipulaatioita ja kinesio- & faskiateippauksia.

Lämpimästi tervetuloa asioimaan kanssani ja kokeilemaan, olisinko minä sinulle sopiva personal trainer/terveysvalmentaja.
Alkukartoituskerta on ilmainen!

 

Puh. 050 345 3324
facebook.com/ft.tuulaissakainen

Viikon kysymys

Mikä on sinulle mieluisin tapa liikkua ja reippailla talvella?

Näytä tulokset

Loading ... Loading ...
Kommentoi kyselyä